Tuesday, August 24, 2010

Kedah Medical Center (KMC)

Sekarang aku dekat Alor Setar, Kedah. Aku diposkan practikal dekat KMC untuk masa sebulan. Alhamdulillah, dekat dengan rumah aku, senang aku nak balik rumah. Oklah, story punya story aku datang sini hari ahad petang. Then lepas ja hantar barang sebab nak booking bilik, aku bersama adik2 kesayangan aku dan mama pergilah pekan Alor Setar. Nak cari kain for baju tunang aku nanti. Dah beli pon, kaler cream. Oklah, setel masalah aku for majlis pertunangan aku nanti. Wah2, dah nak bertunang pon si Shamyn nie.. Gatai sunggoh.. Oklah, hari ahad tu aku berbuaka puasa dekat kampung mama, Ayer Hitam. Sebab nak ambil my cowboy kesayangan. Adik bongsu aku yang ditinggalkan di situ selama beberapa hari.

Then balik perlis balik terus direct rumah Kak Kinah (yang jahit baju aku). Terpaksa buat ukuran baru, sebab sebelum ni aku agak gemuk. Bayangkan pinggang before ni 29 1/2, pastu ukur balik sekarang ni 26. Memang betol la badan aku naik haritu. Sekarang aku lebih menjaga badan aku dari naik. Biarlah Azmeer je yang Gemok!! Bukan aku.. Then malam tu aku balik hostel dan tidur lepas bercakap dengan kekasih hati yang ada dalam bus on the way g KL. (Time aku ada kat sana tak pergi pulak). Then sahur budak gemok kejutkan aku. Aku makan biskut n air je sebab tak prepare.

Pastu aku tido dan bangun balik pukul 6.45am. Mandi dan mula bersiap nak ke hospital. Takot lambat, biasalah 1st day la katakan. Then kami naik tingkat 8. Orientasi oleh Sister Lalitha dalam library. Setelah diberi penerangan tentang hospital. Kami dibawa untuk hospital tour. serius aku cakap, nampak ja macam kecik, tapi bapak besar. Aku sampai sekarang tak dapat nak faham hospital tu. Berbelit2, bertingkat2, berpusing2. Dah habis semua, tengok duty roster. dapat pulak keja kat wad kanak2. Betoi2, tak suka. Bukan apa, jenis aku ni tak tahan sabar sikit. Aku dengan 3 org membe keja situ. Kami semua ada 13 orang. So, sister bahagikan kepada 3 ward. Pasni aku akan masuk klinik ENT dengan EYE pulak, ikot doctor. Best2. Pasni adalah orang jeles pulak..

No comments: