Sunday, April 18, 2010

Kenangan Terindah

Dulu aku pernah bercinta, time bercinta semua indah belaka. Sekarang baru aku faham erti sebenar cinta itu. Memang cinta pertama susah nak dilupakan sampai bila-bila. Bila bercinta kita akan rasa bahagia, rasa kecewa, rasa sedih, tapi tu semua lumrah hidup..

Kadang-kadang kita tengok orang lain macam bahagia ja, padahal kita tak tahu perkara yang sebenarnya. Sejujurnya aku sampai sekarang still tak boleh lupa tentang seseorang yang pernah aku sayang selama 5 tahun. Tapi tak ada jodoh nak buat macam mana, aku terima pemergian dia. Aku doakan dia bahagia dan jumpa orang yang lebih baik.

Kita manusia ni semua tak sempurna, akan ada yang tersilap. Jadi kita kena saling memaafkan dan tak menyimpan dendam. Berdendam ni tak elok sebab akhirnya makan diri jugak. Bila dah tak bercinta sekarang ni aku rasa senang sangat, nak buat apa pon boleh. Macam-macam lagilah. Tapi still ingat jugak, tak bolleh nak lupa semua dalam satu masa yang singkat. Kena ambil masa sendiri. Keluarga yangpaling penting sebab akan sentiasa ada dengan kita, sokong kita dan menyayangi kita. Time becinta sanggup gaduh dengan keluarga, padahal diri sendiri yang tak matang. Sebut pulak pasal matang, tak semua orang matang dan tak semua yang kata diri dia matang tu memang matang.

Masa panjang lagi, aku nak capai cita-cita aku. Nak belajar selagi aku mampu. Nak buat family aku bahagia dulu. Cinta tolak tepi dulu. Member semua aku sayang depa sangat sebab selalu bantu aku.

No comments: