Wednesday, July 7, 2010

Just GO WITH THE FLOW!!!!!!

Selalu igt yg kekuatan manusia ini terbatas. Tak semua mampu kita buat dan kecapi. Jadi, daripada kamu susah hati melawan aliran hidup yg sudah ditakdirkan, lebih baik kamu sesuaikan diri dgn situasi yg dialami skrg ini.

Setiap manusia dilahirkan dgn sifat MENGINGINI. Mahu iti mahu ini, mahu segalanya yg ada di muka bumi. Ketahuilah, sikap ini mmg sentiasa akan menghantui manusia dan sygnya tak semua apa yg kita mahukan akan tercapai.

Selalulah belajar bersikap fleksible dlm menghadapi apa jua situasi supaya tidak terus hancur dalam rasa depresi. Kalau dibiarkan depresi tu, pasti takkan ada penghujungnya!

Dgn bersikap go with the flow tak bermakna kamu org yg kalah ataupun xda strategi. kamu masih boleh menyusun segala apa yg aku mahukan tanpa rasa tertekan atau terpaksa.

Sikap ini juga membantu kamu menyiapkan diri dalam menghadapi segala apa yg bakal terjadi di masa depan seterusnya membantu kamu menjadi seorg yg lebih tenang dan tabah.

Go With The Flow - membuatkan kita membiasakan diri dgn tidak berharap kpd perkara yg belum pasti yg akhirnya membawa kpd rasa kecewa.

Fokus, berjuang dan berusahalah untuk yg terbaik namun bersiap sedia untuk menerima segala yg terburuk. Jangan takut apa jua yg mendatangi nanti..

Hohohohoho..



2 comments:

sepet said...

percaya pd hati.
insyaAllah, ap yg di ingini akan dpt.


tp, ketentuan hanya bergantung pd Allah.


=)

Shamyn Shuhaimi said...

mmg pcya pada hati. tp takot akan kecewa jugak nanti.. hoho