Monday, July 12, 2010

Keliru

Today aku nak post pasal aku xpuas hati dan xpaham. So, sejak jadi nurse ni banyak yg aku belajar pasal kehidupan. Macam2 yg aku dah faham pasal erti hidup. Menjaga pesakit dan memberi perhatian pada mereka. Mmg aku akui yg bila aku bekerja kt hospital, totally aku akan lupa serba sedikit masalah aku. Adakah aku sudah mampu teruskan hidup? Huh, satu soalan yg masih belum terjawab sampai sekarang ni. Masalah pun datang tanpa diundang. Xda siapa yg akan faham kenapa dan bagaimana aku rasa macam ni. Sedih menanggis seorang diri. Mencari jawapan yg xpasti, satu penantian yg xterjawab sehingga kini. Hari berganti hari, tapi aku still di bawah. Menjatuhkan segala ego aku dan maruah aku. Semata-mata untuk mendapatkan jawapan. Tapi tu semua tetap tak cukup. Apa yg jadi selama ni dah cukup buatkan aku bersedih. Tapi entahlah, susah untuk aku menjawab soalan sendiri ni. Aku nak teruskan hidup, cuma aku takut aku tak boleh. Hanya doa yg mampu aku mohon. Kerinduan ini mungkin akan buatkan aku menyesal suatu hari nanti. Akan menunjukkan kebodohan aku yg mmg aku sudah sedar. Tapi aku masih teruskan kebodohan aku demi mengejar sesuatu yg xpasti.

3 comments:

Mr feckry said...

klu tak leh blah, lu bla je..boh layan dengan prob lu tu..berdiam tak beerti mengalah..al-insyirah untuk menenangkan hati dan perasaan.bacala

ChOcoLate VaNiLLa said...

ya Allah selamatkan la hubungan kami..
berila kami kebahagiaan ya Allah..
seperti kebahagiaan hamba2 Mu yg t'dahulu..

Shamyn Shuhaimi said...

feckry - thanks sebab lu sokong gua.. gua suka lu..